Selasa, 13 Julai 2010

UMPAN KOLAM AIR TAWAR

Bercerita tentang pancingan air tawar terdapat 2 katogori yang sentiasa menjadi pilihan para pemancing termasuk saya sendiri iaitu pancingan di sungai & lombong yg mensasarkan ikan air tawar yang bersifat liar atau pancingan di kolam-kolam bayar yang menawarkan pelbagai ikan untuk dipancing serta penganjuran pertandingan memancing pada setiap bulan yg menawarkan wang tunai (jackpot) & barangan mancing


Pancingan Kolam





Pancingan Sungai & Lombong



Blander jangung dahulu sehingga betul-betul hancur. Kemudian campurkan jagung,santan dan telur bersama-sama. Masukkan secubit mauripan di dalam ramuan dan gaul hingga sebati. Masukan ramuan tersebit di dalam botol mineral dan biarkan selama seminggu. Ketika hendak menggunakannya, potong roti dalam bentuk dadu dan masukan ramuan pati kedalam spray dan spray terus pada potongan roti tersebut sehingga sedikit lembab dan cangkukkan terus pada matakail.


TONGSAN






Gaulkan semua umpan dan campurkan pes pandan sehingga dedak berbau wangi. Kepalkan dedak pada spring seperti gambar di atas.


UMPAN UNIVERSAL
-Tongsan,Patin,Rohu,Pacu,Leekoh,Lampan,Talapia


Campurkan semua ramuan sehingga sebati.Pisang terlebih dahulu dilenyek-lenyek hingga hancur dan lembik. Kepal ramuan tersebut pada mata boom atau mata rambai.










4 ulasan:

  1. maaf tp klu tuan sertakan sekali gambar2 dedak/packaging brg2 yang tuan gunakan untuk buat umpan2 yg disenarai di atas rasanya lebih memudahkan kami untuk mencarinya di pasaran kelak.

    saya amat berharap agar tuan dapat memenuhi permintaan ini. tq

    BalasPadam
  2. Insyallah akan saya penuhi. Saya juga bercadang sedemikian.

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...