Jumaat, 15 Julai 2011

MaPuR - MeRaPaS IndoNeSia - 2011 - Part II


Selepas kami menaiki bot Sea Star, Bot mula bergerak ke perairan Pulau Mapur &  Pulau Merapas. Perjalanan kesana mengambil masa selama 6 jam. Sepanjang perjalanan kami penuhi dengan membuat persediaan peralatan memancing. Setibanya di sana kami pun mula memulakan aktiviti memancing.

Ikan pembuka tirai dari saya -  Ikan Kaci 

Bergambar bersama Abang Long Bangi dengan tangkapannya



 Fahiz dengan tangkapan Ikan Ayam yang cantik



 Ikan Ibu Kerisi

Ikan Aji-Aji dari Rejab GTS

Saya juga tidak ketinggalan, Aji-aji juga dari saya

Man CB dengan Ikan Kaci

Saya dengan Ikan Ayam

Red Emperor yg comel dari saya

Apabila malam menjelma, ikan yang lebih besar mula menunjukkan diri.

Slimer dengan ikan Merah Suman

Atan yang baru 15 minit menurunkan pancing berjaya mendaratkan ikan Jemuduk Bintik

 Man CB dengan trofinya..Good Job Man..!!

Ikan Jahan atau Mayong dari Halim

Double Hook-Up Jahan

John Sembat tidak ketinggalan

Man CB dengan Jemuduk Bintik ke-2

Pari Terbesar dari Epol

Hasil Keseluruhan Trips Mapur-Merapas

Setiap ikan disiang terlebih dahulu sebelum dibawa pulang.
Service yang tiada di tanahair.
Sangat memudahkan kami

Bergambar kenang-kenangan sebelum pulang di Tekora Beach

Sempat kami membeli belah di pekan Tanjung Pinang.
Sememangnya lebih murah dari Malaysia.

Masa untuk pulang..!!

Selamat tinggal Tanjung Pinang, Indonesia.
Saya akan kembali tahun depan...!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...